Potenciál. To je taková pěkná věc. A máme ho v sobě ukrytý všichni. Občas je ovšem nutné překonat překážky, abychom jej mohli využívat.
První a zásadní překážky mohou nastat již v předškolním věku a ovlivnit naše učení, vzdělání a nakonec i postavení ve společnosti.
Tento projekt jsem založila, protože věřím, že vhodně nastavený přístup, pozitivní motivace a důvěra v každé jedno dítě, je živnou půdou pro jeho maximální rozvoj a úspěch.
Je pravda, že je nutné si vyjasnit, co to úspěch znamená a zda je úspěch z pohledu rodiče, učitele, školství, ... tím samým, jako úspěch pro život a štěstí v životě dítěte.
Uvízli jste na mrtvém bodě?
Máte pocit, že existuje oblast, ve které je nutné vaše dítě podpořit?
Nevíte jak tuto oblast rozvíjet a běžné metody selhávají?
Přesně proto je tu projekt "Pojďme spolu zvládnout školu".
Pomůže vám hledat cesty a způsoby. Diagnóza sama o sobě není důležitá, vhodně nastavená terapie, péče a podpora,
to vše může být tím, co posvítí na cestu vašeho dítěte životem. Nejste v tom sami.
O čem pojednává metoda ELKONIN ?
Jedná se o trénink jazykových schopností, které nese jméno po ruském psychologovi "Daniil Borisovič El'konin".
Tréninkový program je zaměřený na ty jazykové schopnosti, které jsou dle vědeckých důkazů pro budoucí čtení nejdůležitější.
Program trvá jeden školní rok a s dětmi pracují pouze certifikovaní odborníci vyškolení
v akreditovaném kurzu k metodice dle D.B.Elkonina na Univerzitě Karlově.
Půjde čtení ve škole všem dětem snadno ?
Ne, nepůjde.
Je mnoho dětí, které odborníci považují za nezralé a nedosatatečně připravené na školu.
Mezi rizikové patří například děti s poruchami řeči, sluchu, rozumovým zaostáváním,
motoricky neobratné, hyperaktivní a nepozorné. Samostatné kategorie představují děti ze znevýhodněného
prostředí, děti cizinců, které neovládají češtinu a též děti rodičů, kteří měli v dětství dyslexii.
Jaké schopnosti tvoří základ budoucího čtení ?
Na samém začátku dítě musí pochopit, jak se z hlásek tvoří slova: například proč je
slovo LES kratší než slovo AUTOMOBIL. Smyslem čtení je porozumět čtenému a umět
to zužitkovat. Proto je důležitá také pamět a porozumění řeči.
Lze předcházet potížím už v předškolním věku ?
Existuje mnoho vědeckých důkazů o tom, že ano.
Cílené rozvíjení jazykových schopností
je velmi účinné a působí jako prevence před těžkostmi ve čtení a dyslexie.
Není k dispozici žádný kurz.
Využijte prosím kontaktní formulář, děkuji.